check
אנחנו למענכם | האוניברסיטה העברית לנוער

אנחנו למענכם

הרצאות מדעיות מקוונות

האוניברסיטה העברית מקוונת אליכם

שלוש ההרצאות התקיימו במהלך חודש אפריל 2020 והועברו בתקופת ימי מגפת הקורונה בתוכנת Zoom, במסגרת הפרויקט ״האוניברסיטה העברית מקוונת אליכם״.

פרופ' לירן כרמל (המכון למדעי החיים - מחלקה לגנטיקה): 'מהפכת הדנ"א הקדום: כיצד נחשפים סודות מהעבר של המין האנושי באמצעות עצמות עתיקות?

ההרצאה הועברה ב-12.04.2020.  תקציר כאן

פרופ' ראם סרי (מכון רקח לפיסיקה - הפקולטה למתמטיקה ומדעי הטבע): 'עולמות חדשים בגלקסיה: החיפוש אחרי חיים אי שם ביקום' 

ההרצאה הועברה  ב-13.04.2020.  תקציר כאן

פרופ' (אמריטוס) יואב קבנצ'יק (המחלקה לכימיה ביולוגית): 'הצלת האנושות ממגפות: תפקידם האירוני של מבחנים דיאגנוסטים בעיתות שלום ומלחמה ' 

ההרצאה הועברה ב-16.04.2020.   תקציר כאן

 

ניוזלטר

אירועים

ליל המדענים האירופי  

ליל המדענים, בשיתוף משרד המדע והאיחוד האירופי, הוא לילה של פעילויות מדע לקהל הרחב במוסדות המחקר ובמוזיאוני המדע ברחבי הארץ. 

אירועי ליל המדענים נערכים מידי שנה בראשית הסתיו. בדרך כלל בחודש ספטמבר. החל משעות אחר הצהריים, פותחים מוסדות המחקר ומוזיאוני המדע ברחבי הארץ את שעריהם לקהל הרחב ומצייעים מפגשים בגובה העיניים עם מדענים ומדעניות, סיורים במעבדות, הרצאות, הופעות, ניסויים, סדנאות חווייתיות ופעילויות מדע לילדים. הפעילויות מותאמות למגוון גילים. הכניסה לכל האירועים ללא תשלום.  

ליל המדענים והמדעניות האירופי בישראל 2019

לאתר ליל המדענים 2018

 

כנס מאורות

האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה והאוניברסיטה העברית לנוער של האוניברסיטה העברית, בתמיכתה הנדיבה של קרן ירושלים, מפיקות את כנס "מאורות" המוקדש למדע ולמדע בדיוני. הכנס כולל הרצאות, פאנלים וסדנאות שיעסקו בילדים, מתבגרים ובוגרים במציאות ובספרות, בכדור הארץ ובעולמות אחרים.  

לאתר כנס מאורות 2018

 

שבוע המדע

אוכלוסיית העולם גדלה בקצב של 2% בשנה. האתגר העומד כיום בפני החקלאות הוא יצור של יותר מזון בפחות משאבים. ישראל היא מדינה פורצת דרך במציאת פתרונות טכנולוגיים חדשניים בתחום זה.  האירוע חוסף את הקהל לתכנים ממגוון תחומי המדעים הנלמדים בפקולטה ויתבסס על חוויה בפועל של המשתתפים. באמצעות מופעי מדע אינטראקטיביים, מגוון סדנאות, סיורים בתשתיות הפקולטה ומפגשים עם מדענים נתוודע למחקר המדעי ולפתרונות טכנולוגיים כחול-לבן. 
תחת המוטו 'מדע לכולם' אנו רואים באירועים לקהל הרחב דוגמת אלו הזדמנות פז לעורר סקרנות וענין בנעשה בין כתלי האקדמיה ולשחרור המדע מכל הקשר אליטיסטי . אתם מוזמנים להצטרף! אצלנו החוויה היא מדע!

לאתר שבוע המדע 2018

 

משחקי קמפוס אינטראקטיבים

 

"צופן איינשטיין"

משחק קמפוס אינטראקטיבי המחבר בין קמפוס ספרא היפה והירוק וחקר המדע לחוויה משותפת. 

"צופן איינשטיין" הינו גרסה עדכנית ווירטואלית למשחק 'חפש את המטמון' תוך שימוש באפליקציה ייעודית בטלפונים החכמים של המשתתפים. 

סיפור המסגרת של המשחק מוביל את המשתתפים במסלול ובו מספר תחנות, בכדי להתקדם מתחנה לתחנה על המשתתפים לבצע משימות פשוטות, לאסוף רמזים ולפתור חידות. סיפור המסגרת מכיל ציוני דרך בתולדות האוניברסיטה, פינות מרתקות בקמפוס. והישגי מחקר ופיתוח. בכל תחנה משולבת הדגמת ניסוי קצר ע"י מדריך. 

פרט לחוויה הקבוצתית- חברתית, המשחק מנגיש נושאים מדעיים באופן ייחודי, מאפשר למידה באמצעות משחק ופתרון שאלות ומפתח עבודת צוות.

הכינו סמארטפונים בטעינה מלאה והתחילו לשחק!

* המשחק אינו דורש היכרות קודמת עם הסביבה ו/או תחומי המדע. 

** המשחק מתאים לקבוצות של 60 משתתפים ומעלה (משפחות ו/או תלמידי בי"ס בכיתות ד' עד י"ב).

להזמנת משחק, ניתן ליצור קשר בדוא"ל: צופן איינשטיין

 

"מדע מרחף בספרא"

 זוהי גרסה הווירטואלית למשחק "צופן איינשטיין".

בגרסה זו המשתתפים מקבלים רמזים מבוססי מיקום למעבר בין התחנות השונות ובהן, במקום ניסוי בהדגמה ע"י מדריך, יוכלו ליהנות מסרטונים ודפי אינטרנט שהוכנו במיוחד לצורך המשחק והמשימות הכלולות בו.  

הכינו סמארטפונים בטעינה מלאה והתחילו לשחק!

* המשחק אינו דורש היכרות קודמת עם הסביבה ו/או תחומי המדע. 

** המשחק מתאים לקבוצות של 60 משתתפים ומעלה (משפחות ו/או תלמידי בי"ס בכיתות ד' עד י"ב).

להזמנת משחק, ניתן ליצור קשר בדוא"ל: מדע מרחף בספרא

 

<embed>
Copy and paste this code to your website.
Copy and paste this code to your website.