check
חקרתי X גיליתי Y - סדנאות חשיבה | האוניברסיטה העברית לנוער

חקרתי X גיליתי Y - סדנאות חשיבה

"חקרתי X, גיליתי Y - מה עושים?" - סדנאות חשיבה

כל הסדנאות מתקיימות בספרייה - בניין נוער שוחר מדע

חלוקת כרטיסים בעמדת המודיעין בכניסה לאירוע!

 

סדנאות - תוכנייה

 

17:00 - 17:30          "תאי גזע, מה הם? מה אנחנו יודעים לעשות איתם? ומה צפון בעתידם?"  מנחה: מר לב סיטון

תאי גזע מאדם ממשיכים להפליא את העולם מראשית מציאתם בשנת 1998 ועד היום. לתאים אלו יכולת מופלאה להתחדש בצורה בלתי מוגבלת ולהתמיין לכל סוגי התאים בגופינו. בשנים האחרונות, תרפיות בתאי גזע מתחילות להיכנס לעולם הרפואה, עולה צורך להנדס מחדש את ה-DNA של חלק מהתאים המושתלים. זאת על מנת לתקן טעויות ולרפא מחלות ברמה הגנטית. הגבול האתי וכן הפוטנציאל של תאים אלו עדיין לא ידוע וכן מה יהיה אפשר לעשות עם תאים אלו בעתיד. 

 

18:00 - 18:30          "תתארו לכם עולם יפה, פחות עצוב ממה שהוא ככה..."  מנחה: ד"ר ענבל הקמן

כמה מכם מדמיינים עולם קצת יותר טוב? עולם שבו המדינה מצליחה להתמודד עם אתגרים חברתיים, סביבתיים וכלכליים ולהקל על החיים של אזרחיה? עם האתגרים האלו, אנו מנסים להתמודד בבית הספר למדיניות ציבורית. כמו בתחומים רבים במדע, גם בתחום המדיניות ישנה תורה סדורה
המסייעת למקבלי החלטות לא רק לזהות אלא לדייק את הגדרת הבעיות שעימן הם מתמודדים, לחשוב בצורה מסודרת על מענים ופיתרונות ארוכי טווח, שאם ייושמו בצורה טובה יהפכו את העולם שבו אנו חיים לקצת יותר טוב. ההרצאה תציג טעימה של תהליכי החשיבה במדיניות, ודוגמאות של רעיונות שהפכו מחלום למדיניות סדורה. 

 

19:00 - 19:30          "רעיון יוצא למסע - ממחשבה ורגש עד לפעולה"  מנחה: גב' עמית טיברמן

על תהליכי קוגניציה ורגש אל מול רעיון מחשבתי ראשוני – כל הדרך ממחשבה פרטית למעשה נוכח בעולם האמיתי, וגם על מה שקורה לנו כשהמפגש של הרעיון עם ה"עולם" מאכזב אותנו.  

 

21:00 - 21:30          "פלטפורמה לכל שאלה: גישה רב-תחומית לחיזוי תגובה אנושית"  מנחה: מר אבנר ארליך 

מעל 90% מטיפולים המפותחים עבור בני אדם נכשלים, זאת כיוון שהגישה לקביעת תגובה ברמת האיבר בבני אדם היא באמצעות בעלי חיים מוגבל על ידי שונות הפיזיולוגית מהותית בבעיות המודרניות. פלטפורמות מיקרופיזיולוגיות מבקשות לנצל גישות רב-תחומיות ליצירת מודלים רלוונטיים אנושיים על-ידי שילוב תאים אנושיים ורקמות מהונדסות ברקמות תלת-ממדיות ספציפיות לרקמות. בסדנה נבחן את המגבלות של השיטות המסורתיות בחקר מכוון אדם ונבחן כיצד ניתן באמצעות גישות רב תחומית חדשניות לייצר מודלים אנושיים רלוונטיים.

 

לחזרה לעמוד הראשי