check
המרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה - קמפוס עין כרם מארח את ליל המדענים 2017 | האוניברסיטה העברית לנוער

המרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה - קמפוס עין כרם מארח את ליל המדענים 2017

אולם "פנמה" - קמפוס עין כרם - בצמוד לעמדת המודיעין בכניסה הראשית לבית החולים 

חניה חינם (בחניונים הפתוחים בלבד) למציגי התכנייה/מודעה

17:00        פרופ' ליהי יריב-לאור (החוג ללימודי אסיה, ראש מכון קונפוציוס):"שפה ותרבות בסין העכשווית" - נושאים מרכזיים בשפה הסינית ובתרבות הסינית כמפתח להבנת החברה שמהווה כחמישית מאוכלוסיית העולם כולו.

17:45        ד"ר אביעד זיק (בי"ח הדסה עין כרם): "מ- BIG DATA    לרפואה אישית בטיפול בסרטן"במהלך העשור האחרון תחום האונקולוגיה הרפואית נמצא  במהפכת "המידע הרב" Big-Data.  מתחום בו הטיפול התבסס על הניסיון שנצבר בקבוצות  גדולות של מטופלים עם מאפייני מחלה דומים, כעת הטיפול הוא אישי ומתבסס על מידע רב שנצבר על המטופל הספציפי ועל הגידול שלו. בשיחה זו נסקור כמה מהשיטות שנמצאות היום בשימוש ונביט כיצד הגישה של "מידע רב" יכולה לעזור לברר מספר שאלות כגון: מה הסיבה שאדם פיתח סרטן? האם שינוי בחומר התורשתי הוא מסוכן? מאיזו רקמה בגוף התפתח הסרטן? האם ניתן לאבחן סרטן ללא ביופסיה? כמו כן, נשקול את התועלת לבריאות בגישה זו ומה המכשולים האפשריים בה.

18:30        פרופ' שחר ארזי (בי"ח הדסה עין כרם): "נוירופסיכיאטריה: מגירוש דיבוקים לפסיכיאטריה חישובית" גרוש רוחות והשבעת שדים, מחלות הנפש הטרידו, איימו וגירו את דמיונן של חברות ארכאיות, והן מצידן מצאו דרכים להתמודד עם הנפש השסועה. בהרצאה נסקור ונדגים גרושי רוחות ודיבוקים בימים עברו ובימינו אנו. לאחר מכן נראה איך מדעי המוח המודרניים מבינים תופעות כאלו, ואיך ניתן להתחקות אחריהן מתוך שילוב של הדמיה מוחית תפקודית וגישות חישוביות. ננסה לחשוב ולהבין יחדיו מה בין אלו לבין אלו